Πριν από έναν χρόνο ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων με την καμπάνια της στο Instagram, όπου παρουσίαζε γλυπτά από αέτωμα του Παρθενώνα ντυμένα με πολύχρωμα σορτς, μπλούζες και τρέντι αξεσουάρ δικής της κατασκευής.
Πριν από εννέα μήνες, πολύ μελάνι χύθηκε για την επίδειξή της στο αβαείο του Ουστεμίνστερ, στο Λονδίνο, που για τους Βρετανούς αποτελεί μείζον μνημείο. Η Gucci δεν ξαπόστασε καθόλου και αυτήν τη φορά ονειρεύεται επίδειξη μόδας με τη νέα της κολεξιόν... μπροστά στον Παρθενώνα, την 1η Ιουνίου. Μόνο που δεν υπολόγισε σωστά τα κριτήρια της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.
«Eγκριση ή μη αιτήματος της εταιρείας με την επωνυμία "Guccio Gucci S.p.A." για την προσωρινή παραχώρηση της Ακρόπολης των Αθηνών προκειμένου να πραγματοποιηθεί επίδειξη μόδας την 1η Ιουνίου 2017».
Ετσι ακριβώς εισάγεται το θέμα στην αυριανή συνεδρίαση του ΚΑΣ. Για να μη χάσει όμως μια τέτοια ευκαιρία, η εταιρεία ζητά και «τη χορήγηση άδειας κινηματογράφησης στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης αρμοδιότητας της ΕΦΑ Αθηνών, στο πλαίσιο εκδήλωσης που αφορά σε επίδειξη μόδας, την 1η Ιουνίου 2017».
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Εθνους», το αίτημα αφορά σε επίδειξη μόδας με πασαρέλα και μουσική μπροστά στον Παρθενώνα. Επίσης, ζητείται να δημιουργηθεί πρόχειρος χώρος παρασκηνίων. Οσο για το πώς θα παρακολουθήσουν οι προσκεκλημένοι την επίδειξη; Καθιστοί, και μάλλον όχι?. στα βραχάκια!
Η Ακρόπολη, εκτός από κορυφαίο μνημείο της Ελλάδας, είναι και κορυφαίο μνημείο της ανθρωπότητας και της UNESCO - μάλιστα, ο Παρθενώνας είναι το έμβλημα του διεθνούς αυτού οργανισμού. Θεωρείται εξαιρετικά απίθανο το να δοθεί άδεια για κάτι που ούτε κατά διάνοια δεν προσεγγίζει την κατά προορισμόν χρήση του μνημείου αλλά και δεν συνάδει με αρχαιολογικό χώρο.
Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, το συμβούλιο είχε απορρίψει αίτημα του οίκου Κάλβιν Κλάιν να οργανώσει επίδειξη μόδας στο Ηρώδειο.
Η μοναδική φορά που επετράπη να γίνει κάτι σχετικό με μόδα ήταν η φωτογράφηση της Τζένιφερ Λόπεζ με φόντο τον Παρθενώνα, που όμως έγινε με διοικητική πράξη και χωρίς -κακώς- να περάσει από το ΚΑΣ. Η άδεια είχε δοθεί τότε με την υπογραφή του υπουργού Μιχάλη Λιάπη και ακολούθησαν επικρίσεις, καθώς η Ακρόπολη είναι στον κατάλογο της UNESCO και οι ανάλογες υποθέσεις πρέπει να εξετάζονται από το συμβούλιο.
Στη διαφημιστική καμπάνια της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Gucci είχε βάλει την Αθηνά, τον Διόνυσο, τον Κέκροπα, τον Ιλισό, τον Ποσειδώνα και την Καλλιρρόη να φορούν φλοράλ ρούχα κρατώντας τσάντες της εταιρείας και να βγάζουν σέλφι.
Μιλώντας τότε στο «Εθνος της Κυριακής» σχετικά με την αμφιλεγόμενη αυτή καμπάνια, ο εκπρόσωπος της εταιρείας-κολοσσού αρνήθηκε τον οποιονδήποτε διαφημιστικό-εμπορικό χαρακτήρα τους τονίζοντας ότι πρόκειται για μια σειρά από καλλιτεχνικά έργα, τα οποία χαρακτήρισε «ανεξάρτητα»:
«H Gucci επιθυμεί να διευκρινίσει ότι ουδέποτε είχε την πρόθεση να προσβάλει με τη δημοσίευση ανεξάρτητων έργων τέχνης στον λογαριασμό της στο Instagram. Τρέφει τον μέγιστο σεβασμό για τον ελληνικό πολιτισμό και την ελληνική τέχνη. Μάλιστα είναι ένας από τους στόχους της Gucci να ενθαρρύνει την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης και την καινοτόμο δημιουργικότητα, αλλά δεν υπάρχει απολύτως καμία πρόθεση προσβολής της Ελλάδας και του πολιτισμού της ή οποιουδήποτε άλλου πολιτισμού».