Ο συνολικός αριθμός των ασθενοφόρων που έχει χρηματοδοτήσει μέχρι σήμερα η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με πόρους του ΕΣΠΑ 2014 – 2020, ανέρχεται σε 38 οχήματα
Την προμήθεια δώδεκα (12) ασθενοφόρων μικρού όγκου, κατάλληλων να επιχειρούν σε νησιά με οδικά δίκτυα και οικισμούς που παρουσιάζουν ιδιαιτερότητες, τα οποία θα διατεθούν για να καλύψουν τις ανάγκες μικρών νησιών του Νοτίου Αιγαίου, χρηματοδοτεί η Περιφέρεια, μέσα από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2014 – 2020».
Η διαδικασία προμήθειας των ασθενοφόρων βρίσκεται στο τελικό στάδιο. Ειδικότερα, μετά και την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου, η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης (ΕΥΔ) της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, προέβη στην έγκριση του σχεδίου σύμβασης και της διαδικασίας ανάθεσης του έργου «Προμήθεια δώδεκα (12) Ασθενοφόρων μικρού όγκου».
Οι μονάδες υγείας που θα ωφεληθούν είναι το Κέντρο Υγείας Αμοργού, καθώς και τα Πολυδύναμα Περιφερειακά Ιατρεία Αντιπάρου, Δονούσας, Ηρακλειάς, Θηρασιάς, Σχοινούσας, Κιμώλου, Κύθνου, Λειψών, Μεγίστης και Φολεγάνδρου.
Η προμήθεια των ασθενοφόρων πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης «Προμήθεια εξοπλισμού για τις δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας των μικρών νησιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου», συνολικού προϋπολογισμού 2.081.312,25 ευρώ, από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2014 – 2020», που στόχο έχει να ενισχύσει τον νευραλγικό όσο και κρίσιμο για τους νησιώτες τομέα της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, εξοπλίζοντας με σύγχρονα ιατροτεχνολογικά μέσα, 3 Κέντρα Υγείας και 21 Πολυδύναμα Περιφερειακά Ιατρεία, στα μικρά νησιά της Περιφέρειας.
Ο συνολικός αριθμός των ασθενοφόρων που έχει χρηματοδοτήσει μέχρι σήμερα η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με πόρους του ΕΣΠΑ 2014 – 2020, ανέρχεται σε 38 οχήματα. Συγκεκριμένα:
- Με την Πράξη ΟΠΣ 5003965 χρηματοδοτήθηκε η προμήθεια 6 ασθενοφόρων μικρού όγκου, με δικαιούχο την 2η ΥΠΕ, για τα νησιά Ανάφη, Αστυπάλαια, Σέριφο, Κάσο, Χάλκη, Νίσυρο.
- Με την Πράξη ΟΠΣ 5000208 χρηματοδοτήθηκε η αγορά 8 ασθενοφόρων, με δικαιούχο το ΕΚΑΒ, για την κάλυψη των αναγκών του στα νησιά, Ρόδο (4 οχήματα), Κω, Σύρο, Πάρο και Νάξο.
- Με την Πράξη ΟΠΣ 5010602, με δικαιούχο το ΕΚΑΒ, χρηματοδοτήθηκε η αγορά 12 συνολικά οχημάτων. Ειδικότερα:
2 ασθενοφόρων 4x4 για τα νησιά Ρόδο και Νάξο
1 κινητή μονάδα για το νησί της Σύρου
9 ασθενοφόρα μικρού όγκου για τα νησιά Θήρα, Κάλυμνο, Κάρπαθο, Λέρο, Μύκονο, Πάρο, Τήνο, Σύρο και Ρόδο.
Οι παραπάνω Πράξεις, με αποφάσεις του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργου Χατζημάρκου, εντάχθηκαν και χρηματοδοτούνται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Νότιο Αιγαίο 2014 – 2020», στον Άξονα Προτεραιότητας «Ενίσχυση της περιφερειακής συνοχής», που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014 – 2020.
Οι μονάδες υγείας που ωφελούνται από την συνολική Πράξη «Προμήθεια εξοπλισμού για τις δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας των μικρών νησιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου», είναι τα Κέντρα Υγείας Αμοργού, Ίου και Πάτμου καθώς και τα Πολυδύναμα Περιφερειακά Ιατρεία Ανάφης, Αντιπάρου, Αστυπάλαιας, Δονούσας, Ηρακλειάς, Θηρασιάς, Κάσου, Κέας, Κιμώλου, Κουφονησίων, Κύθνου, Λειψών, Μεγίστης, Νισύρου, Σερίφου, Σικίνου, Σίφνου, Σύμης, Σχοινούσας, Φολεγάνδρου και Χάλκης.
Δικαιούχος του έργου είναι 2η Υγειονομική Περιφέρεια Πειραιώς & Αιγαίου, (2η ΥΠΕ).

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου κλήθηκε και θα συμμετάσχει στην 28η agrotica 2020 που ξεκινά σήμερα τις εργασίες της στη Θεσσαλονίκη, στο συνεδριακό κέντρο Ν. Γερμανός των εγκαταστάσεων της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.
Ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικού τομέα Φιλήμονας Ζαννετίδης θα εκπροσωπήσει την Περιφέρεια και θα έχει την ευκαιρία να συζητήσει με τους εκπροσώπους των άλλων 12 Περιφερειών για τα θέματα που απασχολούν τον πρωτογενή τομέα και την παραγωγή. Το παρόν θα δώσουν και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Μ. Βορίδης, οι υφυπουργοί κ. Κ. Σκρέκας και Φ. Αραμπατζή καθώς και οι γενικοί γραμματείς του Υπουργείου. Τα θέματα του συνεδρίου έχουν επιμερισθεί στη νέα Κεντρική Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ), στη νέα ευρωπαϊκή πολιτική για την κλιματική αλλαγή και τις επιπτώσεις της στον πρωτογενή τομέα, και σε μία ανοικτή εκδήλωση θα συζητηθούν οι στρατηγικές συνεργασίες για την ελληνική γαστρονομία. Η εκδήλωση αυτή συνδιοργανώνεται με το Εθνικό Αγροτικό Δίκτυο και την ΕΛΓΟ «ΔΗΜΗΤΡΑ» το Σάββατο απόγευμα. Η θεματολογία στην ημερίδα για την γαστρονομία είναι εξειδικευμένη στα εξής: 1)Κτίζοντας την στρατηγική της ελληνικής γαστρονομίας για το μέλλον 2) την ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας μέσω συστημάτων πιστοποίησης, 3) η συνεισφορά των τοπικών προϊόντων στην προώθηση του γαστροτουρισμού: η περίπτωση του ελληνικού οίνου στην προώθηση της ελληνικής γαστρονομίας,4) βιωματικό εργαστήρι ελληνικών προϊόντων και οίνων και 5) γευσιγνωσία τοπικών προϊόντων.
Όπως γίνεται αντιληπτό η ανάδειξη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου σε γαστρονομική Περιφέρεια για το 2019 επηρέασε την αγροτική πολιτική, που άρχισε να ασχολείται και να συνδυάζει τον πρωτογενή τομέα με την γαστρονομία και τις επιπτώσεις της στον τουρισμό, φτιάχνοντας νέα σχέδια αγροτικής πολιτικής.
Στην ημερίδα για την γαστρονομία ο αντιπεριφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Φιλήμονας Ζαννετίδης θα μιλήσει για την πολιτική που άσκησε η Περιφέρεια, για την επιμονή στην ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας, για την προσπάθεια ενημέρωσης των παραγωγών για να επεκτείνουν την δραστηριότητα τους σε τυποποίηση των εκλεκτών προϊόντων τους και για την συμβολή της τοπικής γαστρονομίας στον τουρισμό.
Στο θέμα συζήτησης για την συνεισφορά των τοπικών προϊόντων στην προώθηση του γαστροτουρισμού και την περίπτωση του ελληνικού οίνου στην προώθηση της γαστρονομίας εισηγήτρια θα είναι η γνωστή οινοπαραγωγός από την Κω κα Μαίρη Τριανταφυλλοπούλου, Γενική Γραμματέας του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου και Επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής για τον Οινοτουρισμό.
ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ –
Εισήγηση Γενικού
Διεξαγωγή
Γενική Γραμματεία Αγροτικής Πολιτικής & Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020
Το Γραφείο Τύπου
Γιώργος Χατζημάρκος: “Στην πλέον υποχρηματοδοτημένη Περιφέρεια της χώρας, με δεδομένη την τραγική υποστελέχωση των δύο Διευθύνσεων Τεχνικών Έργων, Κυκλάδων και Δωδεκανήσου, καταφέραμε και πάλι να φέρουμε αποτελέσματα για τους νησιώτες μας”
Μια ακόμη εξαιρετικά παραγωγική χρονιά προσθέτει στο ενεργητικό της η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, όπως προκύπτει από τα απολογιστικά στοιχεία για το 2019, των δύο Διευθύνσεων Τεχνικών Έργων, Δωδεκανήσου και Κυκλάδων .
Οι επιδόσεις της Περιφέρειας στον τομέα των τεχνικών έργων, θα πρέπει να σημειωθεί ότι αξιολογούνται με βάση το ότι είναι η πλέον υποχρηματοδοτημένη Περιφέρεια της χώρας και με δεδομένη την τραγική υποστελέχωση των δύο Διευθύνσεων Τεχνικών Έργων. Παρά ταύτα, οι δύο Διευθύνσεις υλοποιούν, εκτός από το Τεχνικό Πρόγραμμα της Περιφέρειας, και τα Τεχνικά Προγράμματα νησιωτικών δήμων, μικρών αλλά και μεγαλύτερων, που δεν διαθέτουν τεχνική και διαχειριστική επάρκεια. Κατά συνέπεια, η λειτουργία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ως μοναδική Περιφέρεια της χώρας που εκτελεί και χρηματοδοτεί τεχνικά προγράμματα άλλων φορέων, ακόμη και υπουργείων, είναι κρίσιμης σημασίας για την απορρόφηση των πόρων διαφόρων χρηματοδοτικών προγραμμάτων και εργαλείων, όπως ΕΣΠΑ, Φιλόδημος, κλπ, με τρόπο που να μην εξαιρούνται τα νησιά από τις αναπτυξιακές δυνατότητες έναντι των υπολοίπων περιοχών, στην πιο δύσκολη, οικονομικά, διοικητικά, πολιτικά, περίοδο της χώρας.
Σημειώνεται ότι, επιπλέον του δικού της τεχνικού προγράμματος και της στήριξης των νησιωτικών δήμων, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ασκεί παράλληλα τις αρμοδιότητες που έχουν μεταβιβαστεί σε αυτήν και υποστηρίξει μια σειρά από απαιτητικά χρηματοδοτικά προγράμματα και πηγές, όπως το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Νοτίου Αιγαίου – ΕΣΠΑ 2014 – 2020, τα Τομεακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014 – 2020, όπως πχ το ΥΜΕΠΕΡΑΑ, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, το Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Νοτίου Αιγαίου, τα προγράμματα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ και το τεχνικό πρόγραμμα όλων σχεδόν των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων του Νοτίου Αιγαίου. Στα παραπάνω προστίθενται οι συντηρήσεις του δημοτικού οδικού δικτύου, των σχολικών μονάδων
και των αθλητικών εγκαταστάσεων, η συντήρηση του Εθνικού και Επαρχιακού οδικού δικτύου, τα Φράγματα και οι Υδατοδεξαμενές, η αστυνόμευση και ο καθαρισμός των ρεμάτων, που προσφάτως μεταφέρθηκε ως αρμοδιότητα, από τους Δήμους στην Περιφέρεια.
Επιπλέον, μέσα από τον μεγάλο αριθμό Προγραμματικών και Διαβαθμιδικών Συμβάσεων, μέσω των οποίων η Περιφέρεια χρηματοδοτεί και υλοποιεί έργα των δήμων, αποτυπώνεται ο υψηλότερος, σε όλη την Ελλάδα, βαθμός συνεργασίας μεταξύ Α΄και Β΄ βαθμού Αυτοδιοίκησης.
Το Τεχνικό Πρόγραμμα που υλοποιήθηκε κατά την διάρκεια του 2019, περιλαμβάνει ένα ευρύτατο φάσμα έργων και μελετών που αφορούν στην αντιπλημμυρική προστασία, στην συντήρηση και σήμανση του οδικού δικτύου, σε περιβαλλοντικά έργα ύδρευσης, αποχέτευσης και διαχείρισης απορριμμάτων / αποβλήτων, σε λιμενικά έργα, σε κοινωνικές δομές, σε αστικές αναπλάσεις ενώ συνεχίστηκαν τα προγράμματα επισκευής και συντήρησης σχολικών κτιρίων και εκσυχρονισμού των αθλητικών εγκαταστάσεων.
Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του έτους 2019,
η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου:
· Ωρίμασε και ενέκρινε 63 μελέτες της Π.Ν.Αι, συνολικού ποσού 25.941.499,84 €
· δημοπράτησε 61 έργα, συνολικού ποσού 18.210.534,00 €
· συμβασιοποίησε 53 έργα, συνολικού ποσού 28.602.643,59 €
· επιβλέπει 76 έργα, συνολικού προϋπολογισμού 46.669.352,35 € που είναι σε εξέλιξη
· επιβλέπει 29 Προμήθειες και Συμβάσεις Παροχής Υπηρεσιών, συνολικού προϋπολογισμού 20.625.185,31 € που είναι σε εξέλιξη
Η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Κυκλάδων :
· Ωρίμασε και ενέκρινε 36 μελέτες της Π.Ν.Αι, συνολικού ποσού 3.813.129,67 €
· Δημοπράτησε 41 έργα, συνολικού ποσού 11.166.521,92 €
· Συμβασιοποίησε 18 έργα, συνολικού ποσού 3.641.393,28 €
· Επιβλέπει 66 έργα, συνολικού προϋπολογισμού 20.407.094,60 € που είναι σε εξέλιξη
· Θεώρησε 5 Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες , συνολικού προϋπολογισμού 865.061,20 €
Ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, δήλωσε σχετικά:
“Θέλουμε οι πολίτες να γνωρίζουν, θέλουμε η λογοδοσία μας σε αυτούς να είναι πλήρης και καθημερινή. Γιατί έτσι, διαμορφώνουν κρίση που στηρίζεται σε στοιχεία και αλήθειες. Και το 2019, εργαστήκαμε εντατικά, παρά τις αντιξοότητες, παρά την υποστελέχωση, παρά την υποχρηματοδότηση και φέραμε αποτελέσματα.
Οι πολίτες του Νοτίου Αιγαίου, ξέρουν ότι έχουν μια Περιφέρεια που δουλεύει με αγάπη για τον τόπο και αφοσίωση στον στόχο. Και στόχος, δεν είναι άλλος από το να κατακτάμε κορυφές που θα μας οδηγήσουν μπροστά”.
Πηγή:www.dimokratiki.gr
Την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου επισκέφθηκαν σήμερα οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus για την κινητικότητα εκπαιδευτικών, το οποίο έχει τίτλο «Υπολογιστική Σκέψη» και διοργανώνεται από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου με την συμμετοχή της Διεύθυνσης Β΄βαθμιας Εκπαίδευσης, του 2ου Γενικού Λυκείου Ρόδου, του Γυμνασίου Γενναδίου, και του Γυμνασίου Ζηπαρίου Κω.
Το πρόγραμμα αυτό εκτελείται σε συνεργασία με τρεις ευρωπαϊκές χώρες, την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Νορβηγία. Τους επισκέπτες συνάντησε ο εντεταλμένος για τον πολιτισμό περιφερειακός σύμβουλος Κάλλιστος Διακογεωργίου, ο οποίος στον σύντομο χαιρετισμό του αναφέρθηκε στην σωστή επιλογή του θέματος του προγράμματος και προσφέρθηκε να συμβάλει σαν Περιφέρεια στην όσο το δυνατόν καλύτερη παραμονή των επισκεπτών στο νησί της Ρόδου.
Πηγή:www.dimokratiki.gr
Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου κλήθηκε και θα συμμετάσχει στην 28η agrotica 2020 που ξεκινά σήμερα τις εργασίες της στη Θεσσαλονίκη, στο συνεδριακό κέντρο Ν. Γερμανός των εγκαταστάσεων της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικού τομέα Φιλήμονας Ζαννετίδης θα εκπροσωπήσει την Περιφέρεια και θα έχει την ευκαιρία να συζητήσει με τους εκπροσώπους των άλλων 12 Περιφερειών για τα θέματα που απασχολούν τον πρωτογενή τομέα και την παραγωγή. Το παρόν θα δώσουν και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Μ. Βορίδης, οι υφυπουργοί κ. Κ. Σκρέκας και Φ. Αραμπατζή καθώς και οι γενικοί γραμματείς του Υπουργείου. Τα θέματα του συνεδρίου έχουν επιμερισθεί στη νέα Κεντρική Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ), στη νέα ευρωπαϊκή πολιτική για την κλιματική αλλαγή και τις επιπτώσεις της στον πρωτογενή τομέα, και σε μία ανοικτή εκδήλωση θα συζητηθούν οι στρατηγικές συνεργασίες για την ελληνική γαστρονομία. Η εκδήλωση αυτή συνδιοργανώνεται με το Εθνικό Αγροτικό Δίκτυο και την ΕΛΓΟ «ΔΗΜΗΤΡΑ» το Σάββατο απόγευμα. Η θεματολογία στην ημερίδα για την γαστρονομία είναι εξειδικευμένη στα εξής: 1)Κτίζοντας την στρατηγική της ελληνικής γαστρονομίας για το μέλλον 2) την ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας μέσω συστημάτων πιστοποίησης, 3) η συνεισφορά των τοπικών προϊόντων στην προώθηση του γαστροτουρισμού: η περίπτωση του ελληνικού οίνου στην προώθηση της ελληνικής γαστρονομίας,4) βιωματικό εργαστήρι ελληνικών προϊόντων και οίνων και 5) γευσιγνωσία τοπικών προϊόντων.
Όπως γίνεται αντιληπτό η ανάδειξη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου σε γαστρονομική Περιφέρεια για το 2019 επηρέασε την αγροτική πολιτική, που άρχισε να ασχολείται και να συνδυάζει τον πρωτογενή τομέα με την γαστρονομία και τις επιπτώσεις της στον τουρισμό, φτιάχνοντας νέα σχέδια αγροτικής πολιτικής.
Στην ημερίδα για την γαστρονομία ο αντιπεριφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Φιλήμονας Ζαννετίδης θα μιλήσει για την πολιτική που άσκησε η Περιφέρεια, για την επιμονή στην ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας, για την προσπάθεια ενημέρωσης των παραγωγών για να επεκτείνουν την δραστηριότητα τους σε τυποποίηση των εκλεκτών προϊόντων τους και για την συμβολή της τοπικής γαστρονομίας στον τουρισμό.
Στο θέμα συζήτησης για την συνεισφορά των τοπικών προϊόντων στην προώθηση του γαστροτουρισμού και την περίπτωση του ελληνικού οίνου στην προώθηση της γαστρονομίας εισηγήτρια θα είναι η γνωστή οινοπαραγωγός από την Κω κα Μαίρη Τριανταφυλλοπούλου, Γενική Γραμματέας του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου και Επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής για τον Οινοτουρισμό.
