Για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών μέχρι και το 2023
Με απόφαση του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργου Χατζημάρκου, αυξάνεται στο διπλάσιο η χρηματοδότηση της δομής παροχής συσσιτίου και του Κοινωνικού Φαρμακείου Δήμου Ρόδου, με πόρους του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Νότιο Αιγαίο 2014 – 2020», στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, προκειμένου να καλυφθούν οι λειτουργικές δαπάνες τους για τρία επιπλέον χρόνια, μέχρι και τις 31.12.2023.
Ειδικότερα, ο Περιφερειάρχης υπέγραψε την 2η τροποποίηση της Πράξης «Δομή Παροχής Συσσιτίου και Κοινωνικού Φαρμακείου Δήμου Ρόδου», σύμφωνα με την οποία, η επιλέξιμη δημόσια δαπάνη για την λειτουργία του Κέντρου διπλασιάζεται, από 396.396,00 € σε 792.792,00 €. Αντιστοίχως, ως ημερομηνία λήξης της Πράξης ορίζεται η 31.12.2023.
Η εν λόγω δομή, με απόφαση του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργου Χατζημάρκου, εντάχθηκε τον Απρίλιο του 2018 στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2014 – 2020» με αρχική επιλέξιμη δημόσια δαπάνη 360.360 ευρώ, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014 – 2020, για την παροχή κοινωνικών υπηρεσιών στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού στον Δήμο Ρόδου.
Το Συσσίτιο παρασκευάζει, συσκευάζει και διανέμει καθημερινά δύο γεύματα σε τουλάχιστον 160 ωφελούμενους, οικονομικά αδύναμους, που δεν μπορούν να
παρασκευάσουν φαγητό, είτε λόγω έλλειψης υποδομών (διακοπή ηλεκτροδότησης κλπ) είτε λόγω αδυναμίας αυτοεξυπηρέτησης και οι οποίοι επιλέγονται βάσει κριτηρίων και αποδεικτικών στοιχείων.
Η λειτουργία του Συσσιτίου εποπτεύεται από τον Δημοτικό Οργανισμό Πρόνοιας και συνεργάζεται με το Κέντρο Κοινότητας και το δημοτικό δίκτυο κοινωνικών υπηρεσιών, ώστε οι ενέργειες που αφορούν τις ευπαθείς ομάδες στις οποίες απευθύνεται, να είναι συντονισμένες, στη βάση της ολιστικής προσέγγισης αναγκών. Το Συσσίτιο χορηγείται στους ωφελούμενους κατόπιν κοινωνικής έρευνας, με απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του Δημοτικού Οργανισμού Πρόνοιας Ρόδου.
Το Κοινωνικό Φαρμακείο Δήμου Ρόδου εξυπηρετεί τουλάχιστον 100 ωφελούμενους, άπορους, άνεργους και ευπαθείς ομάδες πληθυσμού, στους οποίους παρέχει ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και συγκεκριμένα, φάρμακα, παραφαρμακευτικά προϊόντα, υγειονομικό υλικό και άλλα είδη απαραίτητα για τη φροντίδα των ασθενών. Επίσης, διαμεσολαβεί για την πρόσβαση των ωφελούμενων σε υπηρεσίες υγείας και θεραπευτικά μέσα και υλοποιεί δράσεις πρόληψης και αγωγής υγείας.
Το Κοινωνικό Φαρμακείο, πλήρως εξοπλισμένο, συστεγάζεται με το Δημοτικό Ιατρείο στο Ροδίνι και είναι στελεχωμένο από ένα φαρμακοποιό και ένα κοινωνικό λειτουργό. Εποπτεύεται από τον Δημοτικό Οργανισμό Πρόνοιας Ρόδου και , όπως και το Συσσίτιο, συνεργάζεται με το Κέντρο Κοινότητας και το δημοτικό δίκτυο κοινωνικών υπηρεσιών, ώστε οι ενέργειες που αφορούν τις ευπαθείς ομάδες στις οποίες απευθύνεται, να είναι συντονισμένες στη βάση της ολιστικής προσέγγισης αναγκών.
Οι δύο κοινωνικές δομές του Δήμου Ρόδου είναι ενταγμένες στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Νότιο Αιγαίο”, στον άξονα προτεραιότητας “Προώθηση της Κοινωνικής Ένταξης – Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού” και στην επενδυτική προτεραιότητα “Βελτίωση της πρόσβασης σε οικονομικά προσιτές, βιώσιμες και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης και των κοινωνικών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας”.
Το Γραφείο Τύπου
Σε αγώνα δρόμου έχει επιδοθεί η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για τα διαχειριστικά σχέδια βοσκής σε όλα τα νησιά περιοχής ευθύνης της -ακόμη και στις βραχονησίδες!
Το θέμα (το οποίο εγκρίθηκε ομοφώνως) συζητήθηκε στην πρόσφατη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου, το οποίο έφερε με την μορφή του κατεπείγοντος κατά την διάρκεια της συζήτησης στα εκτός ημερησίας διατάξεως θέματα, ο αντιπεριφερειάρχης κ. Φιλήμονας Ζαννετίδης, ο οποίος και το εισηγήθηκε, λόγω της επαπειλούμενης επιβολής προστίμου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
«Πρόκειται για μια αρμοδιότητα την οποία είχαν οι Δήμοι και την έδωσαν στις Περιφέρειες. Για να γίνει πράξη η υποχρέωση αυτή της χώρας μας, ωστόσο, πήρε πάρα πολλά χρόνια. Γι αυτό και πρέπει να συνάψουμε μια Προγραμματική Σύμβαση για την εκπόνηση του απαραίτητου διαχειριστικού σχεδίου ανάμεσα στην ΠΝΑι και το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Αυτό αφορά όλες τις Περιφέρειες της χώρας. Σημειώθηκε και καθυστέρηση από την προηγούμενη κυβέρνηση αναφορικά με τον τρόπο της διαγωνιστικής διαδικασίας και των δημοσιονομικών θεμάτων που προέκυπταν.
Σημειώθηκαν καθυστερήσεις αλλά βρισκόμαστε σε καλό δρόμο. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες παρατηρήσεις που θα σταλούν από την δική μας Περιφέρεια, ενώ το υπουργείο δεσμεύτηκε ότι θα καλύψει το ποσό που απαιτείται. Για διαχειριστικά σχέδια βοσκής σε όλα τα νησιά περιοχής ευθύνης της -ακόμη και στις βραχονησίδες- απαιτούνται περίπου 2εκ. ευρώ.
Οι πόροι θα διατεθούν από τα τέλη βοσκής που (υποτίθεται) ότι έχει εισπράξει η ΠΝΑι. Η διαφορά έγκειται στο γεγονός πως το υπουργείο λέει έως το τέλος 2019 η ΠΝΑι εισέπραξε γύρω 500.000 ευρώ αλλά στην πραγματικότητα, είναι πολύ λιγότερο, περίπου 130.000 ευρώ».
Όπως τόνισε στην «δ» ο αντιπεριφερειάρχης, τα ποσά που είναι υποχρεωμένη η ΠΝΑι να διαθέσει για τα διαχειριστικά σχέδια βοσκής σε όλα τα νησιά περιοχής ευθύνης της -ακόμη και στις βραχονησίδες, θα προέλθουν από άλλες πηγές χρηματοδότησης που θα αναζητηθούν..
Μάλιστα, ο περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά του, αφενός επειδή το θέμα ‘καθυστέρησε’ με τις παρατάσεις πάνω από 20 χρόνια (!) και αφετέρου, τα πρόστιμα που επιβάλλονται αγγίζουν το 1,2δις ευρώ.
«Επί 20 χρόνια ζητούσαν παρατάσεις και μόλις έπεσαν τα πρόστιμα, αντί να βρεθεί λύση έδωσαν την αρμοδιότητα στις Περιφέρειες! Προσπαθήσαμε να τους εξηγήσουμε ότι δεν μπορούμε να δημοπρατήσουμε με μία μελέτη για κάθε νησί και βραχονησίδα.
Τελικά, τα καταφέραμε λέγοντας στο υπουργείο, πως αυτή δεν είναι μια μελέτη που έχει ανατεθεί στο παρελθόν με παρόμοιο τρόπο γι αυτό τον σκοπό. Εν πάση περιπτώσει, ζητήσαμε να μας ορίσει και τιμή ανά στρέμμα το υπουργείο…»
Ο κ. Ζαννετίδης, υπογράμμισε ότι οι 14 ανάδοχοι θα προκύψουν από αυτή την διαδικασία προκειμένου να γίνουν οι μελέτες των διαχειριστικών δασικών σχεδίων. Την διαγωνιστική διαδικασία αναλαμβάνει η ΠΝΑι και το κάθε νησί θα γνωρίζει ποια είναι η βοσκήσιμη έκταση. Όσον αφορά στο χρονοδιάγραμμα υπολογίζεται σε λιγότερο από ένα έτος (για να προλάβει η ΠΝΑι τα πρόστιμα).
Μάλιστα, το εμβαδόν στην ΠΝΑι είναι:
• για τις Κυκλάδες = 2.202.420 στρέμματα
• για τα Δωδεκάνησα = 2.036.736 στρέμματα
• ΣΥΝΟΛΟ 4.239.156 στρέμματα (πρ/μός περίπου 2εκ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ)
Το τελευταίο διάστημα γίναμε μάρτυρες της απαράδεκτης στάσης , από μια κυβέρνηση που δε σέβεται, ούτε αναγνωρίζει το φορτίο που σήκωσαν από το 2015 και συνεχίζουν να σηκώνουν τα νησιά μας και οι τοπικές τους κοινωνίες, λόγω της προσφυγικής – μεταναστευτικής κρίσης.
Εκείνο όμως που εξοργίζει ακόμα περισσότερο , είναι η στάση του εκλεγμένου Περιφερειάρχη και της παράταξής του στο Περιφερειακό Συμβούλιο , με αφορμή τη συζήτηση του θέματος.
Για άλλη μια φορά η Περιφερειακή αρχή, ακόμα και οι σύμβουλοι των νησιών που σηκώνουν το βάρος , δηλαδή της Κω και της Λέρου , δεν τόλμησαν να ορθώσουν το ανάστημά τους στην άρνηση του Περιφερειάρχη να υποστηρίξει ως οφείλει τις αποφάσεις των εκλεγμένων φορέων της τοπικής κοινωνίας , προφανώς για να μην «τσαλακώσουν» τις ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ!
Ακόμα και στην απλή πρότασή μας να συνεδριάσει το Περιφερειακό Συμβούλιο τον ερχόμενο μήνα στην Κω ή στη Λέρο απαξιώθηκε από τον Περιφερειάρχη κ. ΧηΜάρκο ο οποίος ατυχώς αλλά και με περισσή αλαζονεία δηλώνει ότι τα τραγικά γεγονότα και οι συγκρούσεις που θα έρθουν είναι ένα Ταγκό, στο οποίο εκείνος δεν πρόκειται να χορέψει.
Είναι εξοργιστικό, μια τοπική κοινωνία που στις τελευταίες εκλογές στήριξε τον κ.ΧηΜάρκο με το τεράστιο ποσοστό του 65% να υφίσταται τέτοια απαξίωση και περιφρόνηση από εκλεγμένο εκπρόσωπό της.
Ελπίζω αυτό να χαραχτεί καλά στη μνήμη μας και να μην επαναλάβουμε τα ίδια λάθη!
Σε ότι αφορά το πρόβλημα , εδώ είμαστε ,τουλάχιστον όσοι πιστεύουμε ότι αποτελεί κίνδυνο για το μέλλον του νησιού μας και αυτοί που αδιαφορούν για την τύχη της τοπικής κοινωνίας ,θα μας βρουν σθεναρά απέναντί τους!
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΝΤΑΡΖΗΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
Απάντηση στον ΣΥΡΙΖΑ για την επίθεση κατά του Περιφερειάρχη, Γιώργου Χατζημάρκου
Σε ανακοίνωση του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ όπου επιτίθεται κατά του Περιφερειάρχη Γιώργου Χατζημάρκου για τις θέσεις του στο μεταναστευτικό – προσφυγικό ζήτημα, απαντά ο Αντιπεριφερειάρχης Φιλήμονας Ζαννετίδης:
|Αυτοί που με την πολιτική τους φόρτωσαν το πρόβλημα στα νησιά μας, έχουν το θράσος να μας ζητούν και ρέστα.
Κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, εμείς το χρέος μας ως Περιφέρεια απέναντι στο κράτος μας αλλά πρωτίστως απέναντι στον άνθρωπο το κάναμε και συνεχίζουμε να το κάνουμε είτε με τον ΣΥΡΙΖΑ στη κυβέρνηση είτε με την Νέα Δημοκρατία.
Έχουμε σαφή άποψη για το πρόβλημα, έχουμε και θάρρος να την λέμε δημόσια, όσο κι αν η αλήθεια σας ενοχλεί. Και η αλήθεια είναι ότι η ταφόπλακα που εσείς βάλατε στα νησιά μας, θα σας στοιχειώνει για πάντα. Οι ανακοινώσεις και οι επιθέσεις κατά του Περιφερειάρχη δεν θα μπορέσουν να ξεπλύνουν τις ευθύνες σας, ούτε να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη από τους αληθινούς υπαίτιους του προβλήματος.
Είμαστε σε συνεχή διάλογο με τις τοπικές μας κοινωνίες χωρίς διακοπή, για όλα τα θέματα που τις απασχολούν. Ειδικά, για το θέμα που αναφέρεστε, αυτό που εσείς με την πολιτική σας δημιουργήσατε, θα πρέπει καλύτερα να σιωπήσετε.
Στην περίπτωσή σας, κρείττον του λαλείν το σιγάν”.
Τί είναι οι κοροναϊοί;
Οι κοροναϊοί είναι μια μεγάλη οικογένεια ιών που μπορεί να προκαλέσουν ασθένεια σε ζώα ή ανθρώπους. Στους ανθρώπους, είναι γνωστό ότι αρκετοί κοροναϊοί προκαλούν αναπνευστικές λοιμώξεις που κυμαίνονται από το κοινό κρυολόγημα έως πιο σοβαρές ασθένειες όπως το Αναπνευστικό Σύνδρομο της Μέσης Ανατολής (MERS) και το Σοβαρό Οξύ Αναπνευστικό Σύνδρομο (SARS).
Τι είναι ο νέος κοροναϊός COVID-19 ;
Το COVID-19 είναι η λοιμώδης νόσος που προκαλείται από τον πιο πρόσφατα ανακαλυφθέντα κοροναϊό. Αυτός ο νέος ιός και η ασθένεια ήταν άγνωστοι πριν από την έναρξη της επιδημίας στο Wuhan, Κίνα, τον Δεκέμβριο του 2019.
Ποια τα συμπτώματα του COVID-19;
Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα του COVID-19 είναι ο πυρετός, η κούραση και ο ξηρός βήχας. Μερικοί ασθενείς μπορεί να έχουν ρίγη , ρινική συμφόρηση, ρινική καταρροή, πονόλαιμο ή διάρροια. Αυτά τα συμπτώματα είναι συνήθως ήπια και αρχίζουν σταδιακά. Μερικοί άνθρωποι μολύνονται αλλά δεν εμφανίζουν συμπτώματα και δεν αισθάνονται άσχημα. Οι περισσότεροι άνθρωποι (περίπου 80%) αναρρώνουν από την ασθένεια χωρίς να χρειάζονται ειδική θεραπεία. Περίπου 1 στους 6 ανθρώπους που παίρνουν το COVID-19 γίνεται σοβαρά άρρωστος και αναπτύσσει δυσκολία στην αναπνοή. Λόγω των ομοιοτήτων των συμπτωμάτων με αυτά της γρίπης η διάγνωση γίνεται μόνο μέσω εργαστηριακών εξετάσεων.
Ποιες είναι οι ομάδες υψηλού κινδύνου;
Οι ηλικιωμένοι και εκείνοι με υποκείμενα ιατρικά προβλήματα, όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση, τα καρδιακά προβλήματα ή ο διαβήτης, είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν σοβαρή ασθένεια.
Πως μεταδίδεται ο ιός;
Οι άνθρωποι μπορούν να μολυνθούν από τον COVID-19 από άλλους που έχουν τον ιό. Η ασθένεια μπορεί να εξαπλωθεί από άτομο σε άτομο μέσω μικρών σταγονιδίων από τη μύτη ή το στόμα που εξαπλώνονται όταν ένα άτομο με COVID-19 βήχει ή εκπνέει. Αυτά τα σταγονίδια προσγειώνονται σε αντικείμενα και επιφάνειες γύρω από το άτομο. Άλλοι άνθρωποι τότε μολύνονται από τον COVID-19 αγγίζοντας αυτά τα αντικείμενα ή επιφάνειες, έπειτα αγγίζοντας τα μάτια, τη μύτη ή το στόμα τους. Οι άνθρωποι μπορούν επίσης να μολυνθούν από τον COVID-19 εάν αναπνέουν σταγονίδια από ένα άτομο με COVID-19 που βήχει ή εκπνέει σταγονίδια. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι σημαντικό να παραμείνετε περισσότερο από 1 μέτρο μακριά από ένα άτομο που είναι άρρωστο.
Ποιος είναι ο χρόνος επώασης;
Ως "περίοδος επώασης" νοείται ο χρόνος μεταξύ της ανίχνευσης του ιού και της έναρξης εμφάνισης συμπτωμάτων της νόσου. Οι περισσότερες εκτιμήσεις της περιόδου επώασης για το COVID-19 κυμαίνονται από 1-14 ημέρες, συνήθως περίπου 5 ημέρες. Αυτές οι εκτιμήσεις θα ενημερωθούν, καθώς θα είναι διαθέσιμα περισσότερα δεδομένα.
Υπάρχει εμβόλιο, φάρμακο ή θεραπεία για τον COVID-2019;
Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει εμβόλιο και κανένα συγκεκριμένο αντιιικό φάρμακο για την πρόληψη ή τη θεραπεία του COVID-2019. Ωστόσο, οι πάσχοντες θα πρέπει να λαμβάνουν φροντίδα για την ανακούφιση των συμπτωμάτων. Τα άτομα με σοβαρή ασθένεια θα πρέπει να νοσηλεύονται. Οι περισσότεροι ασθενείς αναρρώνουν χάρη στην υποστηρικτική περίθαλψη.
Τι μπορώ να κάνω για να προστατευτώ;
• Οι πιο αποτελεσματικοί τρόποι για να προστατέψετε τον εαυτό σας και τους άλλους από το COVID-19 είναι να καθαρίζετε συχνά τα χέρια σας, να καλύπτετε το βήχα σας με την καμπύλη του αγκώνα ή να χρησιμοποιείτε χαρτομάντιλο το οποίο να απορρίπτεται σε κλειστούς κάδους απορριμμάτων .Διατηρείτε απόσταση τουλάχιστον 1 μέτρου από άτομα που βήχουν , φταρνίζονται ή φτύνουν .
• Αποφεύγετε την επαφή με ζώα ζωντανά ή νεκρά , ή με επιφάνειες που έχουν έρθει σε επαφή με ζώα. Επίσης, θα πρέπει να αποφεύγετε την κατανάλωση ωμών ή ατελώς μαγειρεμένων ζωικών προϊόντων. Κατά την διαχείριση ωμού κρέατος, γάλακτος και ζωικών εντοσθίων, θα πρέπει να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα, όπως ορίζονται από τους κανόνες ασφαλούς διαχείρισης τροφίμων, προκειμένου να αποφεύγεται η επιμόλυνση.
• Αποφεύγετε την επαφή με ασθενείς που έχουν συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού( π.χ. βήχας, καταρροή).
• Αποφεύγετε το συνωστισμό σε κλειστούς χώρους. Όπου υπάρχει συγχρωτισμός(π.χ. σχολεία, στρατόπεδα, δημόσιες υπηρεσίες, τράπεζες) φροντίζουμε να αερίζεται επαρκώς ο χώρος και να γίνεται επιμελής καθαρισμός κοινόχρηστων επιφανειών( π.χ. πόμολα, τηλέφωνα, επιφάνειες γραφείων) και κοινόχρηστων χώρων (π.χ. τουαλέτας, χώρων αναμονής εξυπηρέτησης κοινού).
• Σε περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων λοίμωξης του αναπνευστικού, ειδικότερα μετά από την επιστροφή από ταξίδι αποφεύγουμε την επαφή με άλλα άτομα και ζητάτε άμεσα ιατρική συμβουλή.
Πρέπει να φοράω μάσκα για να προστατευτώ;
Τα άτομα που δεν έχουν αναπνευστικά συμπτώματα, όπως ο βήχας, δεν χρειάζεται να φορούν ιατρική μάσκα. Ο ΠΟΥ (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας) συστήνει τη χρήση μάσκας για άτομα που έχουν συμπτώματα του COVID-19 και για εκείνους που φροντίζουν άτομα που έχουν συμπτώματα, όπως βήχα και πυρετό. Η χρήση μάσκας είναι ζωτικής σημασίας για τους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας και τους ανθρώπους που φροντίζουν κάποιον (στο σπίτι ή σε ιατρείο).
Ο ΠΟΥ συμβουλεύει την ορθολογική χρήση ιατρικών μασκών για την αποφυγή άσκοπης σπατάλης πολύτιμων πόρων και εσφαλμένης χρήσης μάσκας. Χρησιμοποιήστε μάσκα μόνο εάν έχετε αναπνευστικά συμπτώματα (βήχα ή φτάρνισμα), έχετε υποψία μόλυνσης με COVID-19 με ήπια συμπτώματα ή φροντίζετε κάποιον με υποψία μόλυνσης με COVID-19. Μια εικαζόμενη λοίμωξη από το COVID-19 σχετίζεται με ταξίδια σε περιοχές όπου έχουν αναφερθεί περιπτώσεις ή στενή επαφή με κάποιον που έχει ταξιδέψει σε αυτές τις περιοχές και έχει αρρωστήσει.
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
Δ/νση Δημόσιας Υγείας Δωδ/σου
Τμήμα Πρόληψης & Προαγωγής της Υγείας & Δημόσιας Υγιεινής
(Πηγές πληροφοριών ΠΟΥ www.who.int , ΕΟΔΥ www.eody.gov.gr