Γ. Χατζημάρκος: «Θα συνεχίσουμε αυτό τον αγώνα μπροστά σε αυτή την πρωτοφανή και παγκόσμια πρόκληση. Θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε τις δομές Υγείας των νησιών μας διαθέτοντας το μέγιστο του προϋπολογισμού μας και να στεκόμαστε στο πλευρό της Διοίκησης και των στελεχών των δομών Υγείας που μας έκαναν εξαιρετικά περήφανους σε αυτό το στάδιο υγειονομικής διαχείρισης της πανδημίας»
Στην στήριξη των δημόσιων δομών υγείας με την προμήθεια επτά μηχανημάτων μοριακών εξετάσεων, μέσα από τον προϋπολογισμό της για την Υγεία, που θα δώσουν στα νοσοκομεία τη δυνατότητα να έχουν απάντηση μέσα σε μία μόνο ώρα στην εξέταση κορωνοϊού, της γρίπης αλλά και πολλών ακόμα σοβαρών ασθενειών, προχώρησε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Χθες, παρελήφθησαν από τον Περιφερειάρχη Γιώργο Χατζημάρκο τα τρία πρώτα μηχανήματα μοριακών εξετάσεων (PCR), τα οποία προορίζονται για τα Νοσοκομείο της Ρόδου, της Κω και της Λέρου, ενώ η επόμενη παραλαβή αφορά τα Νοσοκομεία της Σύρου, Νάξου, Σαντορίνης και Καλύμνου.
Η παράδοση του πρώτου μηχανήματος πραγματοποιήθηκε χθες από τον Περιφερειάρχη Γιώργο Χατζημάρκο στο Γενικό Νοσοκομείο της Ρόδου, παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Δωδεκανήσου Χρήστο Ευστρατίου και της Αντιπεριφερειάρχη Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας Χαρούλας Γιασιράνη.
Τον εξοπλισμό παρέλαβε ο Διοικητής του Νοσοκομείου Γρηγόρης Ρουμάνης συνοδεία ιατρικού προσωπικού του Νοσοκομείου, του Δρ. Νικήτα Μόσχου, Διευθυντή της Καρδιολογικής Κλινικής και του μικροβιολόγου Εμμανουήλ Σταυρούλη.
Κατά την παράδοση του εξοπλισμού, ο Περιφερειάρχης προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Σε αυτή την κρίση, η Περιφέρεια συνεργάστηκε και άκουσε τα αιτήματα όλων των φορέων υγείας αλλά και κάθε υπηρεσίας σε νευραλγική θέση. Με προτεραιότητα στη θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας για την παροχή καλύτερων υπηρεσιών στους νησιώτες, εξασφάλισε εγκαίρως όσα κονδύλια χρειάστηκαν για να μην αφήσει κανένα αίτημα αναπάντητο. Δεσμευτήκαμε ότι θα πολεμήσουμε στην πρώτη γραμμή και κάθε μέρα υλοποιούμε τη δέσμευσή μας. Το μηχάνημα μοριακής ανάλυσης εξετάσεων που δίνει
αποτελέσματα μέσα σε μία ώρα, μαζί με τους θαλάμους απομόνωσης και υποδοχής ασθενών, τους σύγχρονους αναπνευστήρες και τους κλωβούς αρνητικής πίεσης για ασφαλείς διακομιδές ασθενών καθιστούν το Νοσοκομείο της Ρόδου πιο δυνατό για όλους τους πολίτες και τους επισκέπτες των νησιών μας. Θα συνεχίσουμε αυτό τον αγώνα μπροστά σε αυτή την πρωτοφανή και παγκόσμια πρόκληση. Θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε τις δομές Υγείας των νησιών μας διαθέτοντας το μέγιστο του προϋπολογισμού μας και να στεκόμαστε στο πλευρό της Διοίκησης και των στελεχών των δομών Υγείας που μας έκαναν εξαιρετικά περήφανους σε αυτό το στάδιο διαχείρισης της πανδημίας».
Ο κύριος Ρουμάνης από την πλευρά του ευχαρίστησε τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου για την έμπρακτη στήριξη του Νοσοκομείου και του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού. «Σε αυτή την κρίση έκτακτης ανάγκης, η Περιφέρεια υπήρξε σύμμαχός μας διαθέτοντας κατά προτεραιότητα πόρους και κονδύλια στη θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας. Η προμήθεια του μηχανήματος μοριακών εξετάσεων σε συνθήκες πανδημίας αναδεικνύεται εξαιρετικά κρίσιμος εξοπλισμός, καθώς εξοικονομεί χρόνο αποτρέποντας τυχόν εξάπλωση του ιού. Το σύστημα αυτό καθώς και οι σύγχρονοι αναπνευστήρες που μόλις παραλάβαμε αλλά και οι θάλαμοι απομόνωσης που παραδόθηκαν στο Νοσοκομείο μας από τις πρώτες μέρες αυτής της κρίσης, θα μείνουν μόνιμη παρακαταθήκη για τους νησιώτες. Εκ μέρους της Διοίκησης, του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού ευχαριστώ τον Περιφερειάρχη για την προμήθεια του μηχανήματος μοριακών εξετάσεων και για την φροντίδα με την οποία έχει εγκύψει στο Νοσοκομείο μας».
Ο Διευθυντής της Καρδιολογικής Κλινικής Δρ. Νικήτας Μόσχος και ο μικροβιολόγος του Γ.Ν.Ρ. Εμμανουήλ Σταυρούλης, που παρευρέθηκαν μαζί με το νοσηλευτικό προσωπικό στην παράδοση και εκπαίδευση από τους εκπροσώπους της κατασκευάστριας εταιρείας, ευχαρίστησαν με την σειρά τους την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου για τον εξοπλισμό που αναβαθμίζει τόσο το επίπεδο των ιατρικών υπηρεσιών που το Νοσοκομείο μπορεί να προσφέρει όσο και το επίπεδο της ασφάλειας για τους ασθενείς και τους εργαζόμενους στον χώρο της δημόσιας υγείας.
Με τα μηχανήματα μοριακής ανάλυσης εξετάσεων, που έχουν τη δυνατότητα ταυτόχρονης ανίχνευσης 22 παθογόνων για αναπνευστικές λοιμώξεις, συμπεριλαμβανομένου του SARS-CoV-2, σε περίπου μία ώρα, τα δημόσια Νοσοκομεία του Νότιου Αιγαίου δεν θα χρειάζεται πλέον να στέλνουν στο Ινστιτούτο Παστέρ δείγματα για την ανίχνευση του κορωνοϊού, εξοικονομώντας χρόνο που είναι πολύτιμος για τη διάγνωση, την ιχνηλάτηση και τη νοσηλεία ασθενών καθώς και πόρους, οικονομικούς και ανθρώπινους, που είναι συνθήκη επιβίωσης σε περιβάλλον πανδημίας. Πέρα όμως από την κρίση του κορωνοϊού, τα μηχανήματα μοριακής βιολογίας πραγματοποιούν ταχεία ανάλυση δειγμάτων για πολλές ακόμα ασθένειες, όπως τη γρίπη, τη φυματίωση κ.α.
Ρόδος,Κως, Κάλυμνος, Λέρος, Κάρπαθος, Σύρος, Σαντορίνη, Νάξος, Μύκονος, Πάρος, Τήνος, Μήλος, τα πρώτα νησιά που παραλαμβάνουν σύγχρονους αναπνευστήρες από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
Παρελήφθησαν σήμερα, Δευτέρα 11 Μαΐου, από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σύγχρονοι αναπνευστήρες, με τους οποίους θα εξοπλίσει όλα τα Νοσοκομεία και πολλά Κέντρα Υγείας των νησιών, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών που έχει αναλάβει για την έμπρακτη θωράκιση του υγειονομικού συστήματος και την αποτελεσματικότερη προάσπιση της δημόσιας υγείας. Η διανομή του εξοπλισμού των αναπνευστήρων ξεκινά από σήμερα κιόλας μέχρι την άμεση ολοκλήρωση της παράδοσής τους στη Ρόδο, Κω, Κάλυμνο, Λέρο, Κάρπαθο για τα Δωδεκάνησα και Σύρο, Νάξο, Σαντορίνη, Μύκονο, Τήνο, Πάρο και Μήλο για τις Κυκλάδες.
Κατά την παραλαβή του νέου φορτίου από την Περιφέρεια, ο Περιφερειάρχης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η Περιφέρεια βρίσκεται σε διαρκή μάχη με τον κορωνοϊό, τις επιπτώσεις της πανδημίας και το χρόνο. Η απόφασή μας να ενισχύσουμε τις δομές υγείας των νησιών μας υλοποιείται με τρόπο σταθερό και επίμονο, μέσα από τον προϋπολογισμό μας. Κάθε μέρα δίνουμε λύσεις σε προβλήματα και απαντήσεις σε πιεστικά ερωτήματα. Από αυτή την κρίση, θα βγούμε νικητές με το κεφάλι ψηλά, με σχέδιο και υπευθυνότητα, γιατί αυτό μόνο αρμόζει στα νησιά και τους νησιώτες μας».
Οι αναπνευστήρες, που θα διανεμηθούν σε όλα τα Νοσοκομεία και σε πολλά Κέντρα Υγείας των νησιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε σταθερή και φορητή λειτουργία σύμφωνα με ISO 80601-2-72, κατόπιν συγκεκριμένων προδιαγραφών που υποδείχθηκαν στην Περιφέρεια από τις αρμόδιες υγειονομικές αρχές
Γιώργος Χατζημάρκος: «Ενδυναμώνουμε τις δομές υγείας των νησιών μας, ενισχύουμε το υγειονομικό προσωπικό με εξοπλισμό που του δίνει επιπλέον όπλα στην μάχη του για παροχή υψηλού επιπέδου ιατρικών υπηρεσιών στους νησιώτες μας»
Ολοκληρώθηκε χθες η παραλαβή και τοποθέτηση δύο θαλάμων απομόνωσης από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στο Κέντρο Υγείας Τήνου, ικανοποιώντας το από 14 Απριλίου αίτημα της Διοικούσας Επιτροπής του Κέντρου Υγείας Τήνου στην Έπαρχο Τήνου και Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου Νατάσα Δεληγιάννη.
Οι θάλαμοι απομόνωσης κρίθηκαν αναγκαίοι από την τ. Πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής του Κέντρου Υγείας Τήνου κ. Βαλεντίνας Γαβριελάτου και την επιστημονική διευθύντρια του Κέντρου Υγείας Τήνου κ. Ελισάβετ Μπαλταρέτσου, για την ασφαλή εξέταση υπόπτων κρουσμάτων Covid19 αλλά και κάθε λοιμώδους νόσου, ενώ θα παρέχεται η δυνατότητα σύνδεσης με την μονάδα παραγωγής και παροχής οξυγόνου, που διαθέτει το Κέντρο Υγείας Τήνου.
Με την ευκαιρία της τοποθέτησης θαλάμων απομόνωσης και στο νησί της Τήνου, μετά τα νησιά της Ρόδου, Πάρου, Σαντορίνης και την προμήθεια που βρίσκεται σε εξέλιξη για τα νησιά Καλύμνου και Καρπάθου, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, ο οποίος βρισκόταν σε συνεχή επικοινωνία με την Έπαρχο Τήνου κατά τις εργασίες τοποθέτησης, διαβεβαίωσε ότι οι ενέργειες της Περιφέρειας να στηρίξει και να ενδυναμώσει τις δομές υγείας θα φτάσουν σε κάθε νησί του Νότιου Αιγαίου.
Κατά την παράδοση, η Έπαρχος Τήνου Νατάσα Δεληγιάννη δήλωσε: «Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είναι πάντα στην πρώτη γραμμή και προστατεύει την υγεία των νησιωτών και των επισκεπτών μας με συγκεκριμένα έργα και δράσεις. Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να ευχαριστήσω την Βαλεντίνα Γαβριελάτου για την προσφορά της ως Προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής στο Κέντρο Υγείας της Τήνου και να ευχηθώ στην Ντόρα Παπαδοπούλου, την καινούργια Πρόεδρο, καλή δύναμη στο έργο της».
Σημειώνεται ότι η σκυροδέτηση της βάσης έδρασης έγινε με μέριμνα του Συλλόγου Φίλων του Κέντρου Υγείας Τήνου και τη συνδρομή εθελοντών.
Το Γραφείο Τύπου
Τις αμέσως επόμενες μέρες προγραμματίζονται επιπλέον παραδόσεις σε όλα τα Νοσοκομεία και πολλά Κέντρα Υγείας των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου
Το Γενικό Νοσοκομείο της Ρόδου διαθέτει από χθες τρεις επιπλέον αναπνευστήρες, που παρέδωσε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την αναβάθμιση του εξοπλισμού του, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των επιπτώσεων του κορωνοϊού. Η παράδοση έγινε από τον Περιφερειάρχη Γιώργο Χατζημάρκο, παρουσία του Χωρικού Αντιπεριφερειάρχη Χρήστου Ευστρατίου και της Αντιπεριφερειάρχη Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας Δωδεκανήσου Χαρούλας Γιασιράνη στον Διοικητή του Νοσοκομείου Γρηγόρη Ρουμάνη, ο οποίες προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, από την πρώτη στιγμή αυτής της κρίσης, έχει σταθεί δίπλα στο Γενικό Νοσοκομείο της Ρόδου με πράξεις και έργα. Σήμερα (σ.σ. χθες), παραλάβαμε τρεις σύγχρονους αναπνευστήρες επιπλέον των δύο που μας είχε παραδώσει το πρώτο διάστημα αυτής της κρίσης. Ευχαριστώ τον Περιφερειάρχη Γιώργο Χατζημάρκο για την άριστη συνεργασία που διατηρούμε και για την συνέπεια και αποτελεσματικότητα της Περιφέρειας σε κάθε αίτημα του Νοσοκομείου Ρόδου».
Από την πλευρά του, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου δήλωσε κατά την παράδοση του εξοπλισμού στο Νοσοκομείο της Ρόδου: «Προσπαθήσαμε να αξιοποιήσουμε κάθε μέρα αυτής της κρίσης, κάθε ευρώ επιπλέον που δεσμεύσαμε για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του Covid-19 με διαρκή στόχο την αναβάθμιση των δομών υγείας των νησιών μας. Ο Covid-19 θα φύγει αισίως, με την εύρεση και του εμβολίου, ο εξοπλισμός για την υγεία θα μείνει και την επόμενη μέρα στα νησιά μας, βελτιώνοντας το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας για τους κατοίκους και ενισχύοντας την εικόνα των νησιών μας ως ασφαλών προορισμών.»
Αντίστοιχα, η Περιφέρεια έχει ήδη παραλάβει και αναμένεται να διανείμει τις αμέσως επόμενες ημέρες σύγχρονους αναπνευστήρες σε όλα τα Νοσοκομεία και πολλά Κέντρα Υγείας των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου.
Σημειώνεται ότι ο εν λόγω εξοπλισμός, με τον οποίο εξοπλίζεται το Νοσοκομείο της Ρόδου αλλά και πολλές ακόμα μονάδες υγείας σε νησιά του Νοτίου Αιγαίου, αφορά σε αναπνευστήρες όγκου και πίεσης, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε σταθερή και φορητή λειτουργία σύμφωνα με ISO 80601-2-72, κατόπιν συγκεκριμένων προδιαγραφών που υποδείχθηκαν στην Περιφέρεια από τις αρμόδιες υγειονομικές αρχές.
Το Γραφείο Τύπου
Χρήστος Ευστρατίου: «Η πολιτική προστασία λειτούργησε με απόλυτη επάρκεια σε αντίξοες συνθήκες. Είμαστε έτοιμοι για να συνεχίσουμε να αποπνέουμε το αίσθημα της ασφάλειας, που αποτελεί προϋπόθεση ευημερίας, δημοκρατίας και ελευθερίας».
Την Τετάρτη 6 Μαΐου 2020, συνήλθε το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας της Δωδεκανήσου υπό την προεδρία του οικείου Αντιπεριφερειάρχη Χρήστου Ευστρατίου. Στη σύσκεψη, που έγινε μέσω τηλεδιάσκεψης, συζητήθηκαν θέματα σχεδιασμού, συντονισμού και δράσεων Πολιτικής Προστασίας για την πρόληψη και αντιμετώπιση ενδεχόμενων κινδύνων λόγω δασικών πυρκαγιών.
Με την ευκαιρία της σύσκεψης, ο Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Δωδεκανήσου ευχαρίστησε όλα τα στελέχη της Πολιτικής Προστασίας, την κάθε μία και τον καθένα ξεχωριστά, για την πραγματικά εξαιρετική δουλειά, την οποία έχουν καταβάλει το τελευταίο διάστημα σε συνθήκες αντίξοες, λόγω και της νησιωτικότητας.
Σκοπός της συνεδρίασης του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας Περιφερειακής Ενότητας Δωδεκανήσου ήταν ο συντονισμός των ενεργειών όλων των εμπλεκόμενων φορέων για την ορθή και έγκαιρη πρόληψη και αντιμετώπιση ενδεχόμενων δασικών πυρκαγιών.
Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης για τα οποία πάρθηκαν και σχετικές αποφάσεις συνοψίζονται στα ακόλουθα:
Χαρτογράφηση κινδύνου δασικής πυρκαγιάς και «ευπαθών» περιοχών ανά νησί της Π.Ε. ∆ωδεκανήσου µε βάση τα στοιχεία των τελευταίων ετών.
∆ράσεις πρόληψης και πυροπροστασίας που έχουν γίνει.
Καθαρισµοί βλάστησης για τη µείωση του κινδύνου, πρόοδος εργασιών. Συντήρηση δικτύων διανοµής ∆Ε∆∆ΗΕ (πρόοδος εργασιών)
Μέτρα για την αποφυγή πρόκλησης πυρκαγιάς από τη λειτουργία Χώρων Ανεξέλεγκτης Εναπόθεσης Αστικών Απορριμμάτων που ανήκουν στους ΟΤΑ Α’ βαθμού.
Μέτρα για την αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιάς από την εκτέλεση γεωργικών και άλλων εργασιών περιορισμένης έκτασης στην ύπαιθρο. Ενεργοποίηση επιτροπών βόσκησης, Επιτροπών ανεπιτήρητων ζώων.
Επιτήρηση «ευπαθών περιοχών» – Μικτές Περιπολίες. Επάνδρωση πυροφυλακείων της πρώην ∆ασικής Υπηρεσίας.
Συνεργασία φορέων µε το Πυροσβεστικό Σώµα και Π.Ν.Αι. για τη διάθεση υλικών και µέσων.
Οργανωµένη απομάκρυνση πολιτών λόγω δασικής πυρκαγιάς.
Κινητοποίηση και συντονισµός Εθελοντικών Οργανώσεων. Κατάσταση εθελοντικών οµάδων ανά νησί.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, η Άρτεμις Αλεξιάδου και η Άρτεμις Αλεξοπούλου από τη Γενική Διεύθυνση Δασών και Αγροτικών Υποθέσεων και ο Παναγιώτης Παγώνης από τη Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας Δωδ/σου, από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου οι Αθανάσιος Δρόσος, Νικόλαος Χατζηγεωργίου και Χρύσης Εμμανουήλ, από τη Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας και ο Εμμανουήλ Μαριάς από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Δωδ/σου, από τη Διοίκηση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Δωδεκανήσου ο Πύραρχος Γιάννης Τσιτσικάς και από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Κω, ο Μιχαήλ Κρασσάς, ο Αστυνομικός Διευθυντής της Α΄ Αστυνομικής Διεύθυνσης Δωδεκανήσου Μιχάλης Καλιοράκης και από τη Β΄ Αστυνομική Διεύθυνση Δωδεκανήσου ο Υπαστυνόμος Γεώργιος Χατζημουτούκης, από τα Λιμεναρχεία, Ρόδου ο Ανυποπλοίαρχος Ελευθέριος Ποριώτης, Κω ο Ανθυποπλοίαρχος Ευστάθιος Παγάνης, Καλύμνου ο Ανθυποπλοίαρχος Γεώργιος Γαλούζης και Λέρου ο Αντιπλοίαρχος Νικόλαος Κουτσοδόντης, από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδ/σου ο Μαρνέρας Χαράλαμπος, ο Προϊστάμενος Πολιτικής Προστασίας Δήμου Ρόδου Ηλίας Αργύρης, ο Δήμαρχος Πάτμου Λευτέρης Πέντες, ο Δήμαρχος Καλύμνου Δημήτρης Διακομιχάλης, από τον Δήμο Σύμης ο Ιωάννης Τσουβαλάς, από τον Δήμο Τήλου ο Αντιδήμαρχος Σπύρος Αλιφέρης, από τον Δήμο Λέρου ο Υπεύθυνος Τεχνικής Υπηρεσίας Μιχάλης Ελένης, από τον Δήμο Κω ο Τεχνικός Σύμβουλος Πολιτικής Προστασίας Μιχαήλ Γεωργαλλής, από τον Δήμο Νισύρου ο Αντιδήμαρχος Δημήτριος Χασαπλάκης, από το Σώμα Εθελοντών Σαμαρειτών και Διασωστών του ΕΕΣ Περιφερειακού Τμήματος Ρόδου, ο Κωνσταντίνος Τζόνος, από την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης Νότιας Δωδ/σου ο Ε. Χατζηκώστας, από την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης Βόρειας Δωδ/σου Ερρίκος Τρουμούλης, από το Σωματείο Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας Αστυπάλαιας Γεώργιος Γιαννούλης, από το Ε.Ε.Σ. Σαμαρειτών Κω η Ειρήνη Παναγιωτοπούλου, από τον Σύλλογο Ραδιοσυχνότητας Πολιτών CB Δωδ/σου ο Ν. Κουβάκης, και από Σωματείο Ιδιοκτητών Χωματουργικών Μηχανημάτων Ρόδου Κωνσταντίνος Καρεκλάς,